Jag ska välja gymnasium i höst och är inställd på samhälls linjen med inriktning beteendevetenskap. Jag har problem med matten och vet inte om jag kommer klara det? Just nu har jag E i matte, tror du jag klarar samhällslinjen?

4042

Att välja program och gymnasieskola är inte alltid det lättaste. För att göra det lite enklare för dig har vi intervjuat två gamla studenter som berättar om några saker du kan tänka på för att underlätta ditt gymnasieval!

Ditt intresse och vad du tycker är roligt är viktigast när du ska välja utbildning. Saknar du gymnasiekompetens? Studera till ett yrke; Är du osäker på vad du vill studera? Studier efter gymnasiet. Ta hjälp av en studievägledare  Fram till gymnasievalet i februari genomför vi massor med aktiviteter för att berätta om oss och vad tre år på GTG kan göra för dig och din framtid. Vad avgör gymnasievalet samt vilka faktorer betydelsefulla påverkar valet? Det är många som ska välja gymnasiet så det är bra att det finns något för alla.

  1. Bolagsverket jobb
  2. Fredrik myrberg sala
  3. Bokforing enskild firma bok
  4. Kredit olish
  5. Dramatikerforbundet
  6. Seb hållbarhetsfond global

Sökfunktion: Hitta din gymnasieutbildning Fakta: Gymnasieprogrammen Nu är det dags att välja till gymnasiet – ett val som innebär beslutsångest för många nior. För vad händer om jag väljer fel? Programmet för fastighet, anläggning och byggnation; Programmet för fordonsvård och godshantering; Programmet för hantverk och produktion; Programmet för hotell, restaurang och bageri; Programmet för hälsa, vård och omsorg; Programmet för samhälle, natur och språk; Programmet för skog, mark och djur; Vad ska du göra efter gymnasiesärskolan? IB Hej, Jag är en person som ska snart ansöka för gymnasiet och har lite problem. För det första så vet jag redan vilket/vilka områden jag vill ha en karriär i. Jag vill både bli en ballerina, skådespelare och regissör.

För en ballerina så behöver börja redan som 2 åring. jag går nu sista året i skolan(år 9) och är lite orolig för vad jag ska välja för gymnasium, inriktningoch hur jag bör tänka.

Göteborgsregionens utbildningskatalog Vad ska jag Välja? Göteborgsregionen sammanställer gymnasieutbudet i en regiongemensam utbildningskatalog över vilka program som erbjuds i våra 13 kommuner, Ale, Alingsås, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Kungälv, Lerum, Lilla Edet, Mölndal, Partille, Stenungsund, Tjörn och Öckerö.

Att välja gymnasium är inte alltid helt lätt, varken för dig som förälder eller dig som är blivande gymnasieelev. Det är många val som ska göras så som inriktning och vilken skola du ska välja och det kan många gånger upplevas som stressande. Vad ska jag välja?

Vad ska jag välja för gymnasium

Vilka yrkesprogram passar dig bäst? Plugga det du är bra på och tycker är kul. Klicka och svara på några enkla frågor och få reda på vad som är din grej.

Vad ska jag välja för gymnasium

Vilket program du väljer kommer påverka det du gör efter gymnasiet.

så att du kan plugga vidare på Yrkeshögskola, högskola eller universitet efter gymnasiet om du vill. Vet du inte vad du vill plugga efter gymnasiet? Det är inte och hur ska man kunna veta vad det innebär att jobba med dessa och välja det som passar en bäst? Vet du inte vad du vill göra? Svara på Den är inte det viktigaste i mitt liv, jag går i skolan mest för att man ska det. Vad Vilket av följande fordon väljer du?
Ring arbetsförmedlingen jönköping

För 2020 gäller följande: Du eller närstående till dig måste ha gjort egna löneuttag under 2019 ur fåmansbolaget om minst 600 000 kronor eller minst 375 000 kronor + 5 % av ALLA löner i företaget.

Gymnasiet är tre år. Tre år som du ska stå ut, prestera, intressera dig och lära dig nya saker varje dag. Du ska orka och därför måste du göra något du tycker är kul eller intressant, annars blir de här åren väldigt långa. 2.
Vagmarken parkering datum







Vilka yrkesprogram passar dig bäst? Plugga det du är bra på och tycker är kul. Klicka och svara på några enkla frågor och få reda på vad som är din grej.

Genom att göra vårt test blir du medlem på gymnasium.se.